Knap Staaltje Sociaal

Iedereen doet iets met social media en wil iets doen met social media. Maar er wordt vaak vergeten daar eerst een goed plan voor te maken, met duidelijke doelen. Onder andere om achteraf te bekijken wat effectief was en wat niet en kan de social media strategie constant verbeterd worden.

Social media is niet meer weg te denken uit een compleet online communicatieplan. Door het op te nemen in het communicatieplan worden de activiteiten op de sociale kanalen tegenover de overige online activiteiten gezet. Zo kunnen deze beter op elkaar aansluiten en elkaar versterken. In een aparte social media strategie kan de focus per kanaal duidelijk worden omschreven en hierin kan elk kanaal zijn eigen invulling krijgen.

Het belangrijkste is de doelgroep die je wilt bereiken. Waar bevindt je doelgroep zich en wat kun je hen bieden op dat kanaal? Maar ook heel belangrijk: wie gaat de social media strategie uitvoeren? Hoeveel uur is er beschikbaar? Want de kanalen zijn misschien gratis maar de tijd die erin gaat zitten niet!

Neem vrijblijvend contact op om je huidige social media activiteiten onder de loep te nemen of om eens te sparren over de mogelijkheden.