Sociaal flossen

20121119-181330.jpg

De combinatie social media flossen trok mijn aandacht naar een artikel op soshable.com. Iets waarvan ik ook al tijden probeer een gewoonte te maken. Lastig, kan ik je vertellen, hoe weinig tijd het ook kost. Eens kijken of het helpt als ik het samen met 13.998 mensen vol probeer te houden.

Lift is een app waarmee je kunt bijhouden hoe vaak je iets doet. Het is bedoeld om goeie gewoontes aan te leren en vol te houden. Je kunt je eigen ‘habit’ toevoegen of je aansluiten bij de ‘habits’ die al door andere zijn aangemaakt. Ik heb mij dus aangesloten bij ‘floss’ en natuurlijk ‘blog more’. Die laatste kan ik straks mooi afvinken!

Je kunt een reactie achterlaten en dus ook lezen wat anderen doen. Zo kan ik nu zien dat drie mensen sit-ups hebben gedaan en dat de laatste in de lijst ‘finished a book’ net een Spaans boek uit heeft.

20121119-181404.jpg

Aangezien er geen notificaties in deze app zitten ben ik benieuwd hoe snel ik het weer ga vergeten. Dan kom ja na weken weer eens de app tegen omdat je niks te doen hebt en dan blijkt dat het bij een keer flossen gebleven is :-S. Maar logisch is het ook, want als je zonder een plingeltje vergeet te sporten wordt het natuurlijk nooit een gewoonte!

Voor welke goeie gewoonte zou jij deze app goed kunnen gebruiken?

 

Voor wie? En waarom dan?

20121115-093335.jpg

Er zijn van die periodes dat ik weer overal post-its ophang. Op mijn beeldscherm, op mijn bureau, in ieder geval op plekken waar ik er niet omheen kan. Want soms weet je iets wel, maar lijk je het toch steeds weer te vergeten.

Wie? Waarom?

Op dit moment word ik door deze gele briefjes herinnert aan de mensen waar het om gaat. Voor wie schrijf je? Voor wie tweet je? Voor wie heb je een Facebookpage? En wat hebben die mensen aan die berichten, linkjes en plaatjes die je daarop zet?

Zonder duidelijke doelgroep geen resultaat

Het maakt niet uit voor wie ik aan het werk ben, want iedereen heeft met deze vragen te maken. Als je niet de juiste doelgroep aanspreekt met je website, dan zijn ze zo weer vertrokken. Met weinig kans dat ze terugkomen.

Wat staat er op jouw post-it?

Bij de loodgieter lekt het

En zo werkt dat bij mij ook. Genoeg ideeën en inspiratie, dat is geen probleem. Maar het is natuurlijk de tijd die het deze online loodgieter ontbreekt. Het leven gaat niet alleen maar over werken, dus een zelfstandige wil ook wel eens weekend!

Niks van waar natuurlijk, er is altijd tijd, tijd moet je maken. Dus ben ik eraan begonnen, een redesign van deze website. Niet drastisch qua uiterlijk, meer wel qua indeling en in invulling. Beter in beeld brengen wat ik te bieden heb en mijn groeiende portfolio een mooie plek geven.

En daarna gaat Drie Meiden Drie Gangen op de schop! Want die overheerlijke recepten van ons kook clubje kunnen nog veel beter gepresenteerd worden! Wat ik al zei, aan ideeën ontbreekt het niet!

Bloggen kost tijd, maar is het waard!

Het regelmatig schrijven van een blog kan een last op de schouders zijn. Ik kan dat uit persoonlijke ervaring beamen. Er komen vaak genoeg onderwerpen naar boven en uit mijn omgeving haal ik voldoende inspiratie. Maar het zit in de tijd die het kost om te schrijven. Je moet er even voor gaan zitten en als ik dan eenmaal bezig ben merk ik dat het meer tijd kost dan ik van te voren had ingecalculeerd.  Continue reading “Bloggen kost tijd, maar is het waard!”

Nee, zo werkt social media niet..

Social media, het nut ervan, wordt door bedrijven nog steeds in twijfel getrokken. Werkt het wel? Bereik je de mensen wel? En doen die bereikte mensen er wel wat mee? En als een bedrijf eenmaal actief aan de slag gaat met Twitter en Facebook, wordt de community manager (of elke andere titel die eraan gegeven is) gezien als vage nutteloze functie. Wat doet ie eigenlijk? Drie dagen per week.. is dat niet wat veel? Nee, dat is eigenlijk nog weinig, want ook in het weekend stopt het niet!Nee, zo werkt social media niet..

Hoe kan het dat het nut van social media binnen veel bedrijven nog niet wordt erkent?

Continue reading “Nee, zo werkt social media niet..”

App op de markt brengen? Een hele onderneming!

Startup met een app, de Rookie lunchlezing van Appril in de UvA werd niet drukbezocht maar was daardoor niet minder interessant. De jongens die voor deze lezing waren uitgekozen door het Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE) zijn allemaal vroeg begonnen met ondernemen en programmeren. Leeftijden van 7 tot 15 jaar komen voorbij als ze vertellen over hun achtergrond. Als ik dat later opmerk tegenover de samenstelster: “Heb ik expres zo gekozen, zij spreken nerds beter aan”. Ze had het volgens mij over de studenten informatica, maar ik voelde me toch aangesproken..

Continue reading “App op de markt brengen? Een hele onderneming!”

iAwful: de top tien slechtste internetwetsvoorstellen van 2012

iawful.com top 10 slechtste internetwetten en wetsvoorstellen 2012De wetgeving loopt constant achter de (online) feiten aan. Pas als er iets gebeurd wordt er bedacht wat voor wet er ingevoerd zou moeten worden om dit tegen te gaan. Helaas zijn veel van deze wetten gebaseerd op de offline wereld, waardoor de vrijheid en de openheid van het internet in gedrang komt.

Af en toe komen er weer voorstellen voorbij waar veel kritiek op is en discussie over ontstaat. Een overzicht van de slechtste wetten is altijd fijn: vandaag is de nieuwste lijst The March 2012 iAwful uitgekomen. Een initiatief van NetChoice, die weliswaar alleen kijken naar de Amerikaanse wetgeving, maar het het niet voor niets het world wide web en heeft daarom altijd effect op ons allemaal. Continue reading “iAwful: de top tien slechtste internetwetsvoorstellen van 2012”