De combinatie social media flossen trok mijn aandacht naar een artikel op soshable.com. Iets waarvan ik ook al tijden probeer een gewoonte te maken. Lastig, kan ik je vertellen, hoe weinig tijd het ook kost. Eens kijken of het helpt als ik het samen met 13.998 mensen vol probeer te houden. Lift is een app waarmee je kunt bijhouden hoe … Read More
Voor wie? En waarom dan?
Er zijn van die periodes dat ik weer overal post-its ophang. Op mijn beeldscherm, op mijn bureau, in ieder geval op plekken waar ik er niet omheen kan. Want soms weet je iets wel, maar lijk je het toch steeds weer te vergeten. Wie? Waarom? Op dit moment word ik door deze gele briefjes herinnert aan de mensen waar het … Read More
Bij de loodgieter lekt het
En zo werkt dat bij mij ook. Genoeg ideeën en inspiratie, dat is geen probleem. Maar het is natuurlijk de tijd die het deze online loodgieter ontbreekt. Het leven gaat niet alleen maar over werken, dus een zelfstandige wil ook wel eens weekend! Niks van waar natuurlijk, er is altijd tijd, tijd moet je maken. Dus ben ik eraan begonnen, … Read More
Bloggen kost tijd, maar is het waard!
Het regelmatig schrijven van een blog kan een last op de schouders zijn. Ik kan dat uit persoonlijke ervaring beamen. Er komen vaak genoeg onderwerpen naar boven en uit mijn omgeving haal ik voldoende inspiratie. Maar het zit in de tijd die het kost om te schrijven. Je moet er even voor gaan zitten en als ik dan eenmaal bezig … Read More
Google Ranking factors [infographic]
Een ‘sprekende’ infographic geeft in een oogopslag een duidelijk en gestructureerd beeld van de informatie die je wilt delen. Vooral deze van tagSeoBlog is erg aangenaam. Zo zijn er op het gebied van zoekmachineoptimalisatie nogal wat factoren die meespelen: Hoe groter de bollen, hoe belangrijker Google deze factoren vindt.
Reputatieschade voor LinkedIn?
LinkedIn zegt geen meldingen te hebben ontvangen van gebruikers waarvan het profiel zou zijn gehacked. Op basis van onderzoek hebben zij profielen die gevaar liepen, afgesloten en zijn de betreffende gebruikers gemaild met instructies. Geen mailtje gehad? Dan loop jij niet het gevaar dat je profiel wordt gehackt. Volgens LinkedIn… Ik heb mijn wachtwoord toch maar even aangepast.
Nee, zo werkt social media niet..
Social media, het nut ervan, wordt door bedrijven nog steeds in twijfel getrokken. Werkt het wel? Bereik je de mensen wel? En doen die bereikte mensen er wel wat mee? En als een bedrijf eenmaal actief aan de slag gaat met Twitter en Facebook, wordt de community manager (of elke andere titel die eraan gegeven is) gezien als vage nutteloze … Read More
App op de markt brengen? Een hele onderneming!
Startup met een app, de Rookie lunchlezing van Appril in de UvA werd niet drukbezocht maar was daardoor niet minder interessant. De jongens die voor deze lezing waren uitgekozen door het Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE) zijn allemaal vroeg begonnen met ondernemen en programmeren. Leeftijden van 7 tot 15 jaar komen voorbij als ze vertellen over hun achtergrond. Als ik … Read More
Verberg je keywords voor de concurrent!
Het nut van de keyword-metatag blijft onderwerp van gesprek, ondanks dat het gesprek enigszins oud begint te worden. Een week geleden heb ik de discussie gevolgd op Linkedin. In de groep van Searchengine Land werd de vraag gesteld of de keyword-metatag nu wel of niet noodzakelijk is bij zoekmachineoptimalisatie. Iedereen was het er over eens dat de keyword-metatag niet meer … Read More
iAwful: de top tien slechtste internetwetsvoorstellen van 2012
De wetgeving loopt constant achter de (online) feiten aan. Pas als er iets gebeurd wordt er bedacht wat voor wet er ingevoerd zou moeten worden om dit tegen te gaan. Helaas zijn veel van deze wetten gebaseerd op de offline wereld, waardoor de vrijheid en de openheid van het internet in gedrang komt. Af en toe komen er weer voorstellen … Read More