Overleven oldschool reisbureaus het nog?

Het reisbureau is volgens mij het soort winkel dat de meeste last heeft van de opkomst van online winkelen. Ik hoor het graag als dit niet klopt, want ik baseer dit volledig op mijn eigen bevindingen.

Bij mij in de stad wordt het ene nieuwe appartementencomplex na het andere uit de grond gestampt. Nu komen daaronder voornamelijk nieuwe restaurantjes om uit te proberen (heel vervelend). Maar bij mij in de buurt zijn er ook kleine bedrijfspandjes vrij gekomen. Niet echt de meest prettige ruimtes, want ze hebben alleen aan de voorkant een raam waardoor het nogal donkere hokjes lijken. Maar om niet al te veel af te dwalen: één van de nieuwe bedrijfjes daar was een reisbureau, gericht op reizen naar Australië, als ik het mij goed herinner. Controleren kan niet meer, want het staat alweer leeg. Continue reading “Overleven oldschool reisbureaus het nog?”

Later toch interesse in de inhoud

20120320-155019.jpg

Persoonlijk vind ik het erg vermakelijk om terug te kijken naar hoe ik vroeger zo stellig kon zijn over dingen en hoe ik nu 180 graden ben gedraaid wat betreft mijn vroegere standpunt. Zo wisten mijn broer en ik vroeger heel zeker dat wij later niet zouden belanden in een kantoorbaantje. Wij gingen iets creatiefs doen, iets met onze handen, niet vastzitten achter een bureau. En waar zitten we nu? Juist.. We wisten toen nog niet dat wat onze vader deed interessanter was dan dan het er uitzag! Nu kennen wij de inhoud en weten we wel beter. Continue reading “Later toch interesse in de inhoud”

5 successen, 5 tips: Content marketing en non-profit

Content marketing is de manier voor non-profit organisaties om hun doelgroep te bereiken en te zorgen dat hun missie bekend wordt onder het grote publiek. Dit is geen nieuws, maar de wijze waarop het wordt ingezet door sommige non-profit organisaties is wel goed voor frisse inspiratie!

In een post van Frank Barry op NetWitsThinkTank.com staan 5 succesverhalen van organisaties die content marketing op zeer succesvolle wijze hebben ingezet. Continue reading “5 successen, 5 tips: Content marketing en non-profit”

Website Basisschool De Doorbraak live

De website voor basisschool de doorbraak staat live. Vanaf nu kunnen de leraren over hun klas gaan bloggen en worden ouders op de hoogte gehouden via de volledig vernieuwde website.

Begin dit schooljaar (sept. 2011) werd de fusie tussen de Theresia school en de Vincentius school te Warmenhuizen in werking gezet. Daar hoorde uiteraard een nieuwe website bij voor de nieuw ontstane Basisschool de Doorbraak.

Zie het resultaat op www.basisschooldedoorbraak.nl

Wordpress website met blog en fotogalleries